on Sunday, July 22, 2007, DBTY Int. wrote:

Take a break




Jag sitter på landet.

Det är ganska skönt, och allt går lite långsammare här. Det låter som en dålig stereotyp av lantliv. Men det är sant. Jag lovar. Jättelångsamt.

Folk pratar lite långsammare.

Vi har ingen vattenkokare, så när jag ska göra kaffe och/eller te måste jag faktiskt fylla en kastrull, sätta på ett lock och sätta kastrullen på plattan. Sen brukar jag gå och göra något annat ett tag för att vattnet ska koka upp. *Pitoreskt*

Affären ligger långt från huset (8 km) – det tar alltså lång tid att handla.

Ingen diskmaskin = Handdisk. Vilket faktiskt kan vara ganska trevligt en begränsad tidsperiod.

Jag modemsurfar. 56 kb är det nya bredband.

Förutom mitt dagliga sammanbrott över sakernas långsamhet så är det faktiskt ganska skönt att ta en paus, med risk för att låta som en tidning där man riktar in sig på kvinna + 45 livsnjutare.

Pauserna definierar de mer händelserika tillfällena i livet. Det skulle inte vara kul att *leva* om stunderna av koncentrerad snabbspolningsliv inte inringades av pauser.

Därför bjuckar DBTY på vad som mycket väl kan vara det snyggaste breaket i en låt. Någonsin.

Sweat-X kommer från sydafrika, och spelade alldeles nyligen på Paris Paris. De låter som Spank Rocks technosyskon, och ibland är de cheesy, men exakt 5.25 in på deras annars rätt mediokra Turbojam Sex Mix är allt förlåtet.

Lyssna och inse varför pausen definierar livet.

Sweat X – Turbojam Sex Mix

No comments: